Czy kofeina wspomaga odchudzanie?

Bardzo często szukamy rozwiązań, które w jakikolwiek sposób pomogą nam w procesie odchudzania, który bez wątpienia dla większości, nie jest łatwy i przyjemny. Owy pogląd na temat redukcji tkanki tłuszczowej zależy jednak od kwestii podejścia do tego dość skomplikowanego procesu. Jeśli jesteśmy świadomi tego, co robimy i co chcemy osiągnąć, a także posiadamy odpowiednią  ku temu wiedzę (również techniczną) – odchudzanie wcale nie musi być drogą przez mękę. Zacznijmy od tego, że aby schudnąć – trzeba jeść (zdrowo, regularnie, różnorodnie), trzeba się ruszać (aktywność fizyczna jest bardzo ważna) i trzeba stosować suplementację. Bez tych trzech elementów kluczowych nie będziemy w stanie osiągnąć spektakularnych i zadawalających nas rezultatów, a także odpowiednio zadbać o swoje zdrowie. Szczególną uwagę warto dziś zwrócić na temat suplementacji, który niestety bardzo często jest bagatelizowany i pomijany w kontekście odchudzania. Zupełnie niesłusznie, albowiem akurat w tym procesie odgrywa on nieocenioną i niezwykle ważną rolę, która decyduje wręcz o jego powodzeniu. Jedną z substancji, która bywa bardzo często bazą suplementów diety jest kofeina – czyli najskuteczniejszy środek wspomagający redukcję tanki tłuszczowej.

Jak działa kofeina?

Kofeina to substancja znana niemalże wszystkim, bez wyjątku, na całym świecie. Posiada ona głównie właściwości pobudzające, uruchamia proces termogenezy i dzięki temu procesy trawienne przebiegają znacznie sprawniej, kalorie spalane są w zastraszającym tempie, a proces przemiany materii znajduje się na najwyższym poziomie. Kofeinę dodaje się również do środków kosmetycznych, w których służy jako substancja wyszczuplająca. Kofeina poprawia poziom codziennego funkcjonowania, niweluje zmęczenie, uczucie osłabienia i senności, dzięki czemu poprawia poziom motywacji do działania.

Kofeina to ogromne źródło wigoru, które w doskonały i niebywały wręcz sposób przyspiesza procesy metaboliczne kwasów tłuszczowych. Niekiedy zapomina się również o tym, że zwiększa ona nasilenie skurczy mięśniowych, przez co poprawia wydolność, zdolność logiki, percepcji, zapamiętywania oraz koordynacji. Dla osób profesjonalnie uprawiających sport lub aktywność fizyczną na poziomie amatorskim, głównie w celu schudnięcia – kofeina jest środkiem bardzo pomocnym, albowiem pozwala ona przezwyciężyć zmęczenie i bóle mięśniowe, a co więcej pozwala na wydłużenie intensywności oraz czasu ćwiczeń, poprzez jej działanie proenergetyczne. Ponadto podczas wysiłku, dzięki procesom termogenicznym, stymulowanym przez suplementy zawierające kofeinę, spalana jest dużo większa liczba kalorii, aniżeli przy treningu nie wzbogaconym o ten rodzaj substancji.

Kofeina działa również od zewnątrz, np. poprzez znaczną poprawę procesów krążeniowych w powierzchownych warstwach skóry, co sprawia, że tkanka tłuszczowa jest znacznie lepiej ukrwiona i znacznie lepiej się spala. Wiadomo, że sama suplementacja nie da nam spektakularnych efektów, których oczekujemy. Jednakże warto zaznaczyć, że bez niej nie będziemy w stanie prawidłowo funkcjonować, albowiem jest ona parasolem ochronnym dla wszystkich narządów wewnętrznych (serce, wątroba, jelita, nerki). Jest również źródłem uzupełnienia powstałych niedoborów, a zatem chroni nas przed, różnego rodzaju, urazami, kontuzjami, skurczami, bólami, upośledzeniami mięśniowymi, stawowymi, kostnymi, a nawet trwałym kalectwem.

Nie wolno zapominać również o tym, że suplementacja odżywia nasz organizm oraz reguluje wszystkie zachodzące w nim procesy. Trzy główne filary redukcji masy ciała, a zatem: zdrowe, nieprzetworzone oraz regularne żywienie, codzienna aktywność fizyczna i odpowiednio zastosowana suplementacja – razem tworzą nierozerwalną symbiozę, która stanowi gwarancję powodzenia naszego celu, który pragniemy osiągnąć. Nie możemy zapominać również o odpowiednim nawodnieniu organizmu, zwłaszcza kiedy prowadzimy aktywny styl życia, albowiem jak wiadomo, nasze ciało w aż 70% składa się z wody, zatem jej brak powoduje, że my po prostu nie jesteśmy w stanie przetrwać. Ilość wypitych płynów nie powinna być mniejsza niż 2 litry dziennie. Dla osób odchudzających się, fakt ten powinien być szczególnie istotny, ponieważ picie wody powoduje między innymi zmniejszenie łaknienia oraz uczucie wypełnienia żołądka, przez co nie odczuwamy wilczego głodu oraz rozdrażnienia. Wypijanie wody o obniżonej temperaturze, a zatem temperaturze mniejszej niż pokojowa, powoduje konieczność jej ogrzania przez organizm w jego wnętrzu, a co za tym idzie – wykonanie przez niego pracy i spalenie dużej liczby kalorii. Nawet zimny, 2 minutowy prysznic – spala pokaźną liczbę kalorii, a co więcej – dokładne gryzienie pokarmów i jedzenie w wolniejszym tempie – również.

Suplementy diety są obecnie ogólnodostępne, a ich różnorodność nie zna granic, w momencie kiedy są one dobrej jakości, zawsze znajdziemy coś, co w pełni nas usatysfakcjonuje.