Żywienie i suplementacja w czasie redukcji tłuszczu

Nasze życie składa się z filarów, na których opieramy naszą codzienność. Każdego dnia dokonujemy różnych wyborów, niekiedy przyjmujemy wiele ról i odmiennych obowiązków, jesteśmy wielozadaniowi i jednocześnie marzymy o rzeczach, których spełnienie wydaje nam się zbyt odległe. Pragniemy zdrowia, smukłego, idealnie wyrzeźbionego oraz odżywionego ciała, które wzbudzałoby podziw, podnosiło poczucie wartości i stopień komfortu. Nierzadko jednak poddajemy się już na samym początku, albowiem cel ten jest dla nas za trudny i za bardzo wymagający, traktujemy go, jako coś ograniczającego. Odchudzanie rzeczywiście nie należy do czynności banalnych i wymaga od nas przede wszystkim ogromnych chęci, świadomości, zaangażowania, systematyczności, określenia celu, wiedzy oraz techniki.

Podczas redukcji, niezwłocznie należy pamiętać o trzech podstawowych kwestiach, bez których nie osiągniemy spektakularnych rezultatów. Należą do nich: zdrowe, racjonalne, regularne żywienie, aktywność fizyczna oraz suplementacja. Dziś warto skupić się przede wszystkim na tematach diety i suplementacji, albowiem są one wymieniane jako najbardziej problematyczne. Skomplikowana formuła, zarówno strefy żywienia, jak i suplementacji, nie dziwi, ponieważ podejście do tych zagadnień musi być poparte odpowiednią wiedzą oraz zaangażowaniem, a przede wszystkim – inwencją i kreatywnością, tak jak już wspomnieliśmy – nie jest to proces banalny, a jego skutki nie zawsze pozostaną trwałe, jeśli odpowiednio się o to nie zatroszczymy.

Odpowiednie żywienie

Dieta to sposób życia, codzienność, którą posiada każdy z nas, niezależnie od tego, co jada. Podczas odchudzania należy pamiętać o tym, że współcześnie liczy się pomysłowość i w bardzo prosty sposób możemy zamienić bardzo kaloryczne, niezdrowe i tłuste dania lub desery – w  wersję fit, która w żaden sposób nie odbiega smakowo od pierwowzoru, wręcz przeciwnie! Ponadto, aby zredukować zbędną tkankę tłuszczową, konieczna jest regularność. Jemy co 3-3.5 godziny, a także wypijamy minimum 2 litry wody każdego dnia, rezygnujemy również z wysokosłodzonych napojów gazowanych, nektarów, soków – które zastępujemy smoothie, koktajlami warzywnymi, świeżo wyciskanymi sokami z owoców, wodą z dodatkiem cytryny lub limonki. Co więcej wybieramy produkty wielozbożowe, odrzucając jednocześnie białe pieczywo, jak również eliminujemy niezdrowe tłuszcze, uzupełniając je poprzez takie produkty, jak: awokado, orzechy, ziarna, pestki, olej kokosowy, masło kokosowe, oliwa z oliwek, tran. Z diety wykluczamy tłuste mięso, zastępując je niezwykle wysokiej jakości drobiem, który nie tylko dostarcza ogromnej ilości białka, ale także jest smaczny i pozbawiony zbędnego tłuszczu. Stawiamy na pełnoziarniste kasze, makarony, nabiał (chudy twaróg, jaja, jogurty naturalne). Pamiętajmy, aby dokładnie przeżuwać pokarm, albowiem jest to sprawa kluczowa dla naszego trawienia, a także wszystkich procesów metabolicznych.

Suplementacja

Podczas odchudzania bardzo często zapominamy o jednej z podstawowych zasad zdrowego życia, jaką jest suplementacja. Bez niej procesy redukcji masy ciała nie będą w stanie przebiegać prawidłowo i nie osiągniemy spektakularnych rezultatów. Suplementy diety nie tylko odżywiają oraz regenerują nasz organizm. Zabezpieczają go od wewnątrz, a także od zewnątrz – przed wszystkimi bakteriami, drobnoustrojami, urazami, kontuzjami, upośledzeniami mięśni i stawów, a nawet trwałym kalectwem, które może wynikać z niedoborów. Suplementy diety także usprawniają wszystkie procesy metaboliczne, termiczne oraz te związane z przemianą materii i spalaniem kalorii, w taki sposób, że ich przebieg jest znacznie wydajniejszy.  Witaminy oraz minerały zawarte w suplementach diety są niezbędne do prawidłowego rozwoju, a także do zachowania dobrego zdrowia i odpowiedniej kondycji, czy równowagi psychicznej.

Doskonale wiemy, że żelazo, cynk, magnez czy potas – są elementami kluczowymi w procesie strukturyzacji organizmu i jego prosperowania w świecie, w którym zewsząd narażony jest na wciąż nowe uszkodzenia lub czynniki chorobotwórcze. Pamiętajmy, że suplementy diety są w pełni bezpieczne dla naszego zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego (równowaga wewnętrzna jest bardzo ważna podczas odchudzania oraz po jego zakończeniu) oraz, że nie powodują one w zasadzie żadnych negatywnych skutków ubocznych, jeśli stosuje się w sposób odpowiedni (tj. zalecany przez producenta).

Współczesna różnorodność rynkowa, zwłaszcza w erze bycia fit, dbania o sylwetkę oraz propagowania aktywności fizycznej jako idealnego sposobu na życie, wręcz zasypuje nas wciąż nowymi produktami, z których możemy skorzystać. Warto więc wybierać sprawdzone suplementy diety, posiadające wysoką jakość, tak, aby mieć stuprocentową pewność ich działania, a także satysfakcję, z działania na rzecz swojego ciała i ogólnego zdrowia.